fredag 7 mars 2008

Varför döda Nyckelpigor

Asså, idag kollade jag på TVn och blev lätt irriterad, dom pratade om att det finns ngn typ av "monster nyckelpigor" som var hotande och de tyckte att man skulle döda dom så som man gör med vissa sniglar. FY f*n vad sur jag blev, och han hade inte ens en bra anledning :3 Man ska låta naturen vara och djuren med. Om så sniglarna äter upp växterna får de göra de, skydda växterna men sbsolut inte döda sniglarna! X) Och nu ska de sälja en fälla för så kallade "monsternyckelpigorna" för att de, ja jag ska berätta vad det så "HÄMSKA" de gör. - hämskt? not. De säger att nyckepigorna käkar bladlöss och ska vara så hämskt, och att de äter tom andra nyckelpigor. THATS IT! Låt naturen ha sina egna lagar, visst nyckelpigor käkar andra insekter å är kanibaler, och käkar våra blommor, men det är ju samma sak som att säga att vi ska spärra in lejonen för att de käkar antiloper och zebror. Kanibal nycklpigor, kanske låter skummt, men skummare med monster nyckelpigor, och det finns kanske insekter som är kanibaler, tänk hur stor Amazonas skogen är och hur många arter som vi inte upptäckt, och så kanske det är skit många insekts kanibaler. Som sagt, LÅT NATUREN HA SINA EGNA LAGAR, vi skainte komma och bestämma allt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med! (Fast dom där sniglarna gillar jag inte förstås ...) ;)